Archief | april 2014

051 – Kelly Park

Buiten de vele pretparken heeft Florida ook prachtige natuur te bieden. Kelly Park is een uitstapje dat we vorig jaar al op de planning hadden staan en waar je dobberend op een band de prachtige natuur kan bewonderen. In Kelly Park ontspringt de Rock Springs. Het heldere water heeft het hele jaar door een temperatuur van 23 graden en de eerste 1200 meter kan je met een band afvaren. Ongeveer halverwege is er een stukje in de Rock Springs waar je kan zwemmen.

Adres: 400 E Kelly Park Road, Apopka, FL 32712. Entreeprijs: $ 5 voor een auto met 3-5 personen. Openingstijden (zomer): 8am – 6pm

Grotere kaart weergeven

Reistijd: 72,8 km / 0’51 h
Dit bericht is geplaatst op 28 april 2014, in Cultuur.

049 – Electronic System for Travel Authorization

Toch altijd weer spannen: mogen we wel of niet afreizen naar de Verenigde Staten. Daar kom je alleen achter als je de (verplichte) aanvraag indient bij de ESTA (Electronic System for Travel Authorization). Voor Sandra was de aanvraag nog geldig maar omdat Max en ik nieuwe paspoorten hebben moesten we nieuwe aanvragen indienen. Dat heb ik eerder deze week gedaan maar om het een beetje spannen te maken staat de status van de aanvragen dan eerst op “waiting for authorization”. Vanmorgen bleek de status gewijzigd:

Voor de duidelijkheid: we hebben nu toestemming om af te reizen naar Amerika. Dat wil nog niet zeggen dat je het land ook daadwerkelijk in komt. Maar dat zien we wel als we op Atlanta aankomen.

048 – Verblijf (part 5)

Zoals eerder gemeld hadden we al in juli vorig jaar een villa geboekt. Eerder deze week hebben we besloten om toch een andere villa te boeken. De oorzaak is dat ik bij de eerste villa geen goed gevoel had. Ten eerste maak je toch een hoop geld over naar een volkomen vreemde. Dat zat me vanaf het begin eigenlijk al niet lekker maar omdat wel meer mensen dat doen, dacht ik dat ik misschien overdreef. Maar in de loop der tijd waren er toch wat in mijn ogen vreemde dingen gaande: op de kalenders op websites waar “onze” villa te huur werd aangeboden bleven de weken die wij gaan maar op “beschikbaar” staan, de eigenaar wilde het adres van de villa pas kort voor ons vertrek vertellen en toen eerder deze week de website over de villa niet te bereiken was:

, was voor mij de maat vol.

De aanbetaling zijn we nu kwijt maar we hebben al snel een erg leuke andere villa gevonden die deze pijn wel verzacht. Bovendien boeken we nu via Airbnb en daar werkt het zo dat de website het geld pas vrijgeeft als de huurder niet binnen 24 na aankomst in de villa een mail stuurt op opbelt om aan te geven dat er iets niet in orde is. Dat is dus een stuk veiliger dan rechtstreeks geld overmaken naar een particulier.

Onze “nieuwe” villa staat in Calabay Park waar we in 2009 ook geweest zijn.

Adres: 324 Calabay Parc Boulevard, Davenport, FL 33897
Florida 2014 weergeven op een grotere kaart>

047 – St. Augustine

Afgelopen Florida vakantie zijn we twee dagen naar St. Augustine geweest. Omdat we het een erg leuk plaatsje vinden en er nog genoeg is dat we niet gezien hebben, gaan we de komende vakantie ook weer naar dit Spaanse nederzettingsplaatsje. We hebben besloten om dit keer twee keer te overnachten in een hotel bij het strand. Dat zal ongetwijfeld betekenen dat we enige tijd ook daadwerkelijk op het strand zullen gaan doorbrengen. Maar daarnaast zal er nog voldoende tijd overblijven om te genieten van St. Augustine.

Wat kunnen we dan allemaal doen en bekijken in St. Augustine?

Het Lightner Museum.

Het Lightner museum hebben we, omdat het al gesloten was, de vorige keer alleen van buiten gezien en dan ook nog zonder water in de vijver. Misschien hebben we deze keer meer geluk. Het museum is prachtig van buiten en van binnen vinden we in het voormalig museum drie verdiepingen gevuld met voornamelijk Victoriaanse voorwerpen.

Adres: 75 King Street, St. Augustine, FL 32084.
Openingstijden: dagelijks van 9:00 am – 5:00 pm. Toegang tot 4:00 pm.
Toegang: $ 10 (volwassenen) $ 5 (12-18) gratis (0-11)

Lees verder

Dit bericht is geplaatst op 9 april 2014, in Cultuur.